HARMONOGRAM DNE
Denní časové rozvržení činností dětí: (neměnné jsou pouze časy podávání jídla).
Časové rozvržení je pouze orientační a přizpůsobuje se věku, potřebám dětí a konkrétnímu dennímu programu školy.
6.30 – 8.30 (až 9.00)
|
Příchod dětí do mateřské školy do 8.00 hod, kdy se uzavírá budova školy,výběr her dle nabídky učitelky nebo přání dětí, řízené činnosti s menšími skupinkami dětí.
Pohybové řízené i spontánní činnosti. Komunikativní kruh: přivítání, kontrola docházky, povídání, zpívání, domlouvání o programu týdne, dne, rozhovory o problémových situacích, prostor pro vyjádření názorů dětí, orientace v čase – kalendář. |
8.30 – 9.00 | Svačina (v souvislosti na právě probíhajících činnostech) buď průběžná, po skupinách nebo kolektivní |
9.00 – 9.30 | Pokračování v řízených nebo spontánních činnostech dětí (skupinové, v centrech aktivit, frontální). |
9.30 – 11.15
|
Pobyt venku. |
11.15 – 11.45
|
Oběd. |
11.45 – 12.15 | Sebeobsluha, hygiena (čištění zubů) příprava na odpočinek
|
12.15 – 13.45 | Odpočinek, příp. klidné činnosti dětí, které nespí – u stolečků s ohledem na ostatní spící děti. Četba na pokračování, relaxační hudba, nadstandardní aktivity předškoláků, příprava na školu.
|
13.45 – 14.05 | Sebeobslužné činnosti, hygiena, tělovýchovné chvilky
|
14.05 – 14.30 | Odpolední svačina
|
14.30 – 16.00 | Odpolední řízené nebo spontánní činnosti dětí ve třídě nebo na školní zahradě.
|